Saturday, April 9, 2011

Hidup ini Hukum Karma


Assalammualaikum,
Hari ni rase nak wat topic yang seriyess sket..
hurm..nak  mula dr mana ya..

Kesimpulannya lah terus,Setiap keperitan, dugaan, halangan, mencengkam jiwa, fitnah , cacian ,
kedengkian,kecemburuan dari masyarakat n seangkatan dengannya aku selalu tersenyum didalam hati..
Pada aku, ini adalah ujian yg Allah berikan pada aku, agar menjadikan aku seorang insan yang lebih baik,dan aku yakin dengan Qada & Qadar yg Allah berikan yang aku menjadikan ianya 1 pegangan hidup, 
"Setiap Yang Berlaku Adalah Hukum Karma" Apa yang dilakukan oleh orang len kepada aku sekarang,
1 masa nanti orang itu  akan kena balik & lebih teruk.

Kita hidup dalam pusingan Roda, hari ni kita di atas sok2 kita akan berada di bawahpula.Hari ini kita Ganggu Hubungan orang, Esok2 orang len akan ganggu hubungan Korang balik & lebih teruk dr tu.

Aku bercakap daripada pengalaman hidup sepanjang 23 tahun ini. Segala fitnah,
bohongan yang dileparkan ke atas ku bertubi2 akhirnya terbongkar dengan 1 kebenaran
berkat dengan kesabaran aku n keyakinan ku pada Qada & Qadar dari Illahi.
Di kala itu akurasakan Allah SWT menyayangi aku.."Ya Allah.. Aku sangat bersyukur dan berterima kasih, kau mendengar rintihan jiwaku Ya Allah"

Aku ingin tekan kan pada masyarakat diluar sana,
Jagalah dengan apa yang kamu ada.. Jangan menggangu kehidupan orang lain,
Bersyukurlah dengan apa yang kamu perolehi sekarang & terimalah seadanya.
Biarkan orang lain berbahagia dengan kehidupan mereka janganlah mengganggu
Kain Orang lain.Kita manusia mmg xsempurna, janganlah kamu rasakan diri kamu
cukup sempurnaberbanding orang lain sehinggakan timbullah titik hitam dihati kamu
yang diberi namasejenis penyakit "dengki", "cemburu".Sesungguhnya melalui pengalamanku adalah amat dasyat penyakit ini.Allahuakbar2

"Ya Allah..Terima Kasih kerana memberikan aku kehidupan yang ini, Aku bersyukur kerna kau mendengar rintihan hambamu ini dikala kesusahan datang menimpa bertubi2..Ya Allah.. Ujian yan kau berikan kepada aku akan ku cuba laluinya sebaiknya..Kerna aku percaya ada kebaikan yang kau ingin berikan kepada ku"

Aku pernah perhatikan kehidupan seseorang,
Mengapa kita perlu menyalahkan kesalahan orang lain?
Sedangkan diri sendiri juga lakukan kesalahan itu?
Setiap yang berlaku ibarat Roda, Si A membuat Kesilapan ABC,
Si B menyalahkan Si A kerana lakukan kesalahan ABC,
tapi sedar tak sedar Si B juga melakukan 
kesalahan ABC. Jikalau kita tidak ingin kesalahan ABC
berlaku kita hentikan sikap kesalahan ABC 
dari diri kita sendiri dulu. Hidup ini Hukum Karma, Kita buat jahat kat
orang hari ini, sok2 orang len wat jahat kat kita balik.
 Jadi sedarlah apa yang aku maksudkan ini. Jika kita xnak kesalahan ABC berlaku, 
kita hentikannya dari diri sendiri dulu.

Hentikan rasa hitam dihati kita, buang jauh2 dengki, cemburu, jaga Kain Orang, ganggu hubungan orang,
fitnah, bohong , putar belit, talam 2 muka, simpanlah rahsia yang telah diamanahkan itu.
Belajarlah menjaga kehidupan orang lain.
~SEKIAN~

0 RakaN SayE:

Post a Comment

Love is...
© ~DiARi hAti iNi~ - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace